Verantwoording is tot op vandaag een begrip waarbij veel onderwijsprofessionals zich ongemakkelijk voelen. “Waarom moet ik mij verantwoorden?” “Doe ik het niet goed misschien?” "Ik heb geen tijd om mij met cijfers bezig te houden!"
Op welke manier kan verantwoording waarderend zijn? Welke plaats heeft verantwoording binnen de autonomie van de school en haar medewerkers? Welke rol speelt dialoog binnen verantwoording? Hoe kunnen verantwoording en kwaliteitsontwikkeling twee handen op één buik zijn?
Verschillende topsprekers inspireren jou op dit SOK-congres.
De Australische Selena Fisk opent het congres via livestream. Ze noemt zichzelf een data storyteller, voor wie data-informed werken van belang is, en niet data-driven. Hoe scholen dit op een haalbare manier kunnen aanpakken, hoor je op het congres.
Data is overwhelming for some, but it can be incredibly beneficial when used well. When we are able to tap into the power of the numbers in the school context, we benefit students, classes, and school communities. This keynote explores the context of data in our current educational landscape, and the importance of everyone knowing the data and being able to engage in data use. Selena unpacks the three key elements of the effective use of data: data literacy, data visualisation, and data storytelling, and discusses the role of data in accountability and quality in our schools.
- - - - - - - -
Wil je in de toekomst op de hoogte gebracht worden van onze congressen? Stuur een mailje naar inschrijvingen@onderwijskwaliteit.be om je toe te voegen aan onze mailinglijst
Interesse voor kwaliteitszorg in het algemeen? Word lid van de SOK-groep op LinkedIn.