Hoe ziet de PDCA van het leren er uit?
Wat is effectief leren, wat betekent dit in klas en hoe meet je het effect? Wat zijn goede leerstrategieën? Hoe geef je kwaliteitsvolle feedback? Hoe kun je leerwinstgericht werken? Op welke manier kun je formatief handelen? En wat doen we met evaluatie? Wat leren we uit de wetenschap, wat weten we al over het tienerbrein?
En bij dit alles: welke rol speelt de leerling, de leraar en de schoolleiding?
Diverse topsprekers komen jou inspireren op dit belangrijke congres.
Harry Fletcher-Wood (Ambition Institute, UK), de man die de term 'responsive teaching' een gezicht gaf, brengt de keynote. Hij schrijft:
Responsive teaching combines evidence about how people learn, from cognitive science, with the strategies of formative assessment. This evidence and practice addresses six problems all teachers face, including:
- What should we prioritise teaching when we have so little time?
- How can students know what success looks like?
- How can we know what students have understood?
This session will offer both the evidence and practical strategies to use in your next lesson.
Aantal deelnemers: 615. Evaluatiescore: 7,9.