Kwaliteit uit zich in gedrag.
Op welke manier kan een leerling, een leraar, een leidinggevende evolueren naar duurzaam, gewenst gedrag? Op welke manier komt gedragsverandering tot stand? En hoe kunnen we gedrag beïnvloeden zodat we doelen realiseren en kwaliteit bereiken? Op welke manier brengen we leerlingen ertoe om op tijd te komen op school, om respectvol om te gaan met elkaar? Hoe kunnen we kinderen stimuleren om voor gezonde snacks te kiezen in het schoolrestaurant? Hoe beïnvloeden we leraren zodat ze bijvoorbeeld spontaan meer in team samenwerken? Enz…
Het congres focust op aspecten van gedragsbeïnvloeding, gedragsverandering. En dit op het niveau van leidinggevenden, medewerkers en leerlingen. Een boeiend congres voor directies, coördinatoren, kwaliteitsmedewerkers, leerlingbegeleiders, leraren,... Voor iedereen die benieuwd is naar wat effectieve gedragsbeïnvloeding inhoudt en hoe gedragsverandering succesvol tot stand komt. En dit alles voor meer kwaliteit op school.
Evaluatie
Het congres telde 550 inschrijvingen. De dag kreeg een gemiddelde evaluatiescore van 7,9.