Wat betekent de menselijke kant voor leidinggevenden? En wat kunnen leraren doen om hun kracht te bewaken en te bewaren? Wat doet prestatiedruk met onze leerlingen? En met het welbevinden van iedereen op school?
Keuzesessies
- De ontwikkeling van ons karakter: we zijn allemaal uniek (Dick Swaab, Nederlands Herseninstituut, Amsterdam)
- Professionaliteit van leraren. Expertise met een morele, politieke en emotionele dimensie (Geert Kelchtermans, K.U.Leuven)
- Persoonlijk leiderschap in verandering: sturen op boven- en onderstroom (Maaike Arends, Interdyne Training, Coaching & Advies)
- Een mislukking op school, toch succes in het (zaken)leven! Creativiteit: de oplossing. Een ander aanpak (Paul Cornelis, Bedrijvencentrum Hoek 76 Boom, Bimplan (Bouwkundig ondersteunend bureau))
- Burn-out begeleiden, voorkomen en begrijpen als een dwingend overlevingsmechanisme (Hendrik Gaublomme, Namaskara)
- Is GOED goed GENOEG? De druk om te presteren: wat doet het met onze kinderen en jongeren? (Dominique Roos, ondersteuner, coach en trainer voor professionals, ouders, jongeren)
- De nieuwe leidinggevende: over persoonlijkheid en goed leiderschap (Hugo Der Kinderen)
- Een gelukkige leerkracht voor gelukkige leerlingen (Jacqueline Boerefijn, International Positive Education Network)
Evaluatie
Het congres telde 510 inschrijvingen. De dag kreeg een gemiddelde evaluatiescore van 7,9.